ورود

عضویت

چگونه جوانه ها، بهترین منبع طبیعی آنزیم ها به سلامت ما کمک میکنند؟ قسمت دوم

چگونه جوانه ها، بهترین منبع طبیعی آنزیم ها به سلامت ما کمک میکنند؟ قسمت دوم

قسمت اول مقاله چگونه جوانه ها ، بهترین منبع طبیعی آنزیم ها به سلامت ما کمک میکنند را از این جا بخوانید

 

از اهمیت غذاهای غنی از آنزیم غافل نشوید. طول عمر ما تحت تأثیر کل عرضه، فرآیند و فعالیت آنزیم قرار دارد.بالاترین سطح آنزیم در جوانان یافت شده است، اما بعد از آن، بسیاری از آنزیم های گوارشی به میزان حدودا ۳۰ بار، تا ۸۰ سالگی کاهش می یابد. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که مصرف غذاهای غنی از آنزیمی دارند، انرژی و سرزندگی را افزایش داده اند. افرادی که خسته و خسته هستند احتمالا از فقر آنزیم رنج میبرند؛ به عنوان مواد غذایی که آنها می خورند نمی توانند بطور سازنده استفاده شوند، به جای آن به سمومی تبدیل می شوند که موجب خستگی و کمبود انرژی می شود .

به همین دلیل است که جوانه می تواند چنین نقش چشمگیر ایفا کند، زیرا ما نیاز به مقدار زیادی آنزیم برای بدن برای کارآمد، برای انرژی، حیاتی و عمر طولانی دارد. 

اگر ذخایر آنزیم های ما بالا باشد، پروتئین ها و چربی ها به خوبی هضم می شوند. غذاهایی که می توانند آلرژی ایجاد کنند، به طور کامل توسط آنزیم های فراوان تجزیه می شوند و بدن دیگر واکنش نشان نمی دهد و یا حداقل به این مواد حساس نمی شود. به عنوان مثال در مقاله بهترین روش مصرف جوانه ، جوانه به همراه شیر مصرف میشود. اما مهم نیست که شما به شیر حساسیت دارید یا نه ! چرا که موادی که ممکن است برای شما حساسیت زا باشند توسط آنزیم های موجود در جوانه ها به قطعات کوچکتر تبدیل میشوند) .

دانه های همه گیاهان حاوی آنزیم های فراوان هستند، با این حال، در حالی که دانه ها خشک هستند، به دلیل مهار کننده های آنزیمی موجود در بذر غیر فعال هستند، این امر تا زمانی ادامه خواهد داشت که رطوبت لازم برای فعال شدن جوانه زنی فراهم شود. با توجه به مهار کننده ها، دانه ها می توانند سال ها در خاک، بدون تخريب و پوسيدگی،سالم بمانند. متاسفانه، مهار کننده های آنزیم نیز علیه آنزیم های گوارشی ما موثر هستند، که به این معنی است که به عنوان یک قاعده کلی، مهار کننده های آنزیمی موجود در دانه ها موجب سخت شدن هضم آن ها میشوند. دانه های باقلا دارای بازدارنده های آنزیم بالا هستند. یا دانه های غلات برای هضم مناسب پخته می شوند، با این حال، پخت و پز می تواند علاوه بر مهارکننده ها،  آنزیمهای غذایی ارزشمند را از بین ببرد. بنابراین بهترین راه برای جذب آنزیم ها، این است که آنها را در آب خیس کنید و جوانه زنی را فعال کنید.بدین طریق مهار کننده ها از بین رفته و آنزیم ها کار خود را شروع میکنند.

آنزیم ها همچنین دارای قدرت حذف سایر مواد مضر مانند اسید فیتیک هستند. اسید فیتیک، که در مقدار قابل توجهی از بذر ها وجود دارد، تمایل به اتصال مواد معدنی را دارد، با اتصال اسید فیتیک به مواد معدنی سیستم گوارش نمی تواند آنها تجزیه و جذب کند. با این حال، زمانی که دانه ها جوانه می زنند، اسید فیتیک موجود در بذر تقریبا از بین میرود و به همین دلیل است که میگویند میزان مواد معدنی قابل جذب در جوانه ها بسیار بالا است. ( یکی از دلایلی که توصیه میشود از سبوس های فراوری شده به جای سبوس معمولی استفاده شود این است که در سبوس فراوری شده اسید فیتیک به میزان زیادی کاهش پیدا میکند، )

اگر بخش اصلی رژیم غذایی ما از غذاهای فرآوری شده یا پخته شده تشکیل شده باشد، احتمالا از آنزیم های ضروری کاسته می شود و دیر یا زود کمبود نشان خواهد داد. روش های ما برای پردازش مواد غذایی می تواند آنزیم های حیاتی و حیاتی را تخریب و یا نابود کند … در ادامه و قبل از آن که بیشتر خسته شوید! چند نکته را خلاصه وار می آورم: 

• آنزیمها توسط سرما مهار می شوند. بنابراین، تبرید یا انجماد به خوردن کمک می کند اما ارزش آنزیم را کاهش می دهد؛

• مواد نگهدارنده (حتی نمک) اضافه شده به غذاها، با مهار آنزیم های زنده موجب کند شدن و یا توقف فرایند فساد موادغذایی میشوند. این مسئله موجب سخت تر شدن هضم  غذا برای بدن میشود.

• خشک کردن غذاها می تواند باعث کاهش فعالیت آنزیمی شود . ( همان کاری که در شرکت جوانه ساز میکنیم. جوانه ها را به دقت و در دمای مناسب خشک میکنیم. در این حالت آنزیم ها تا زمان مصرف و افزایش مجدد رطوبت غیر فعال میشوند و در نتیجه مدت نگهداری جوانه ها از هفت روز به یک سال افزایش پیدا میکند)

• مواد غذایی اشعه دیده و پخته شده مدت بسیار زیادی باقی میمانند، زیرا علاوه بر میکرو ارگانیزم ها آنزیم ها هم نابود شده اند.(به همین دلیل اگر تولید کننده ای از اشعه گاما برای میکروب زدایی محصول استفاده کند حتما باید بر روی محصول قید کند)

• مواد غذایی کنسرو شده ،پاستوریزه شده و فرآوری شده عمر مفیدتری دارند، زیرا آنزیم ها توسط گرما نابود شده اند.

• گرمایش و پخت و پز مایکروویو آنزیم ها را از بین می برد.

آنزیم ها به حرارت بسیار حساس هستند و در حرارت بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد (۱۱۸ درجه فارنهایت) نمی توانند کار کنند. هنگامی که ما غذاها را میپزیم، آنزیم های ارزشمند از بین می روند، زیرا نقطه جوش (دمایی که خورش سبزی خوشمزه در حال جوشیدن است)  ۱۰۰ درجه سانتیگراد (۲۱۲ درجه فارنهایت) است.

Sapoty Brook، نویسنده “Eco-eating” می گوید: “گرمایش طولانی در دمای ۴۸ درجه سانتیگراد، یا گرمایش کوتاه در ۶۵ درجه سانتیگراد تمام آنزیم ها را از بین می برد، بنابراین هر زمان غذا را میپزیم غذای بدون آنزیم تولید میکنیم” . تحقیقات نشان داده است که شمارش گلبول های سفید پس از خوردن غذای پخته افزایش می یابد و نشان می دهد که بدن قطعا در دفاع است. این اتفاقی است که در زمان خوردن غذای خام نمی افتد. یکی از راه های مقابله با این اتفاق این است که در هنگام سروغذا مقداری پودر جوانه که غنی از انواع آنزیم است به غذای خود اضافه کنیم.

وقتی ما غذای پخته شده مصرف میکنیم ، غده اصلی که آنزیم های گوارشی را تولید می کند یعنی پانکراس شروع به جبران کمبود آنزیم های موجود در غذا میکند و در نتیجه به علت این اضافه کاری، اغلب بزرگ می شود. یکی از نخستین و واضحترین علائم عدم وجود آنزیم ها، هضم ضعیف است که ممکن است خود را به عنوان گاز بیش از حد، سوء هاضمه، سوزش سر دل، التهاب، اسهال و سندرم روده تحریک پذیر نشان دهد. کمبود آنزیم در بیش از ۲۰۰ بیماری، از جمله: سفتی مفصلی، آرتریت، درماتیت، کمبود انرژی، فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت، اختلالات گردش خون، سرطان، چین و چروک زودرس پوست، و فروپاشی کلیه اندام ها و عملکرد بدن، مرتبط است.

یکی از نتایج اصلی کمبود آنزیم عدم توانایی بدن برای جایگزینی کافی و سریع سلول های قدیمی با سلول های سالم و جدید است.  کمبود آنزیم یک علت اساسی پیری است . اگر چه ما نمی توانیم زمان را از حرکت بازداریم، اما حداقل می توانیم اثرات مخرب آن را با خوردن غذاهای غنی از آنزیم های زنده کاهش دهیم.

ما نمی توانیم تولیدکنندگان را از تولید غذاهای فرآوری شده منع کنیم، اما ما می توانیم آنچه را که می خواهیم بخوریم خود انتخاب کنیم. منافع واقعی برای سلامت از هر روز خوردن پودر جوانه ها حاصل می شود که علاوه بر تمامی خواص دیگر … غنی از آنزیم ها هستند … زیرا …برای داشتن سیستم بیولوژیکی جوان و سالم نگه داشتن بدن … مهم است که فعالیت آنزیمی در بدن ما حفظ شود.

منبع: https://herbsarespecial.com.au/

Print Friendly, PDF & Email

, , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. چگونه جوانه ها، بهترین منبع طبیعی آنزیم ها به سلامت ما کمک میکنند؟ قسمت اول - جوانه ساز - خرداد ۱۵, ۱۳۹۷

    […] قسمت دوم مقاله را میتوانید در این جا مطالعه نمایید […]

دیدگاهتان را بنویسید